· Zlepšujte svoji celkovou prezentaci!
Určitě je snadnější a výhodnější podnikat pod již existující značkou než budovat značku vlastní. Ať už ovšem zvolíte variantu, jakou chcete, musíte si vlastní image budovat. Musíte být vidět na akcích v rámci regionu, minimálně na těch výraznějších. Pokud nebudete platit za odborníka či kapacitu ve svém oboru, určitě si vás nikdo nezapamatuje a nebude mít důvod o vaší značce mluvit. Rozhodně nesmíte zapomenout pracovat na veřejně prospěšných programech v rámci vašeho působení.
· Budujte pevné a kvalitní vztahy!
Využívání sociálních sítí a rozšiřování okruhu svých známých a přátel patří k velké části života podnikatele. Bez nových kontaktů, bez navazování nových vztahů a bez péče o ty stávající se ochudíte nejen o společenský život a zahrabete s v papírech tak, že nebudete mít nakonec komu svoje služby či produkty prodávat, ale hlavně nebudete mít komu zavolat, když budete zrovna něco potřebovat. A teď nemáme na mysli volání o pomoc, ale spíš řešení vašich podnikatelských aktivit.
Budování nových obchodních vztahů je potřeba pěstovat zcela vědomě, a proto si najděte ve svém městě například podnikatelský klub. Zkuste nejprve ty menší, kde nemusíte platit šílené peníze za členství, jako v těch největších v Čechách, ale samozřejmě postupně navštivte i ty větší. V rámci networkingu na takových snídaních, obědech či večírcích se naučíte nejen prezentovat svoje podnikání, ale také dostanete hned zpětnou vazbu ohledně vašeho vystopování a vašich produktů.
· Marketing dělejte kvalitně!
Pokud chcete působit na lokální úrovni, nesnažte se v první řadě soupeřit s nadnárodními korporacemi, které v rámci marketingu jedou tak zvaně na kvantitu. Vy se naopak zaměřte na KVALITU! Je potřeba nejen kvalitně a promyšleně působit na vaši cílovou kategorii, ale také na to, co jí komunikujete. Uvědomte si, že díky menší velikosti můžete pružně reagovat na sociálních sítích, dále se propagovat pružně v novinách, na informačních webech a také si můžete dovolit v rámci dané oblasti třeba tisk letákůs určitou nabídkou. Ale vždy dbejte opravdu výrazně na KVALITU vašich sdělení klientům či potenciálním klientům!